PÁLYAORIENTÁCIÓ 3.

A foglalkozáson 10 nyolcadikos és 5 hetedik osztályos tanuló vett részt.

A foglalkozás első részében az előadó saját életpályáját mutatta be a diákoknak, akik érdeklődéssel figyelték mondanivalóját. Kedvenc tantárgyakról, színjátszásról, szakmaválasztásról, gyári munkáról és amatőr művészeti csoportokról esett szó. Az élettörténet kulcsszava a tanulás volt, ipari iskolából főiskolára, majd egyetemre jutás a munka melletti sok lemondással, szorgalommal és kitartással sikerült. Az iskolatípusok mellett szakmák soráról hallhattak a tanulók: géplakatos, villanyszerelő, könyvtáros, népművelő, folyóirat szerkesztő.

A foglalkozás második részében a tanulóknak kellett legjellemzőbb belső tulajdonságukat meghatározni. Ez többek számára nem volt egyszerű feladat, de kis segítség után sikerült. A humoros, vicces, nyugodt, nyugtalan, kalandvágyó, nagyszájú, barátságos, kedves, rendes, kíváncsi jelzőkkel jellemezték magukat a diákok, de volt pár kissé túlzó, önmagával nagyon elégedett jellemvonás is: okos, kreatív, határozott, magabiztos. Az előadó elemezte a választott tulajdonságokat a pályaválasztás szempontjából, mindenképpen pozitívnak értékelve valamennyi jellemvonást,

A foglalkozás utolsó részében a tanulók választott szakmájáról beszélgettek a diákok az előadóval. A program végére már megszűnt a feszélyezettség a tanulók körében, bátran mondták el véleményüket.

 

Bódainé Erdélyi Erika

  1. osztály osztályfőnöke

KAPUVÁR-PÁLYAORIENTÁCIÓ 3-1 KAPUVÁR-PÁLYAORIENTÁCIÓ 3-2 KAPUVÁR-PÁLYAORIENTÁCIÓ 3-3 KAPUVÁR-PÁLYAORIENTÁCIÓ 3-4 KAPUVÁR-PÁLYAORIENTÁCIÓ 3-5